Ressursplanlegger

Handyman Ressursplanlegger er et brukervennlig program for kortsiktige og langsiktige ressursfordeling i selskapet.

Her kan planleggingsansvarlig, eller andre med behov for å se ressurstilgjengeligheten i firmaet, få innsikt i status og tildele oppgaver til relevant personell.

Modulen virker på lik linje med en vanlig kalender. «Dra-og-slipp»-funksjonen gjør det enkelt å tildele ordre til ressursene på ledig tidspunkt. Ordren blir tilgjengelig for utebruker, og de kan eventuelt justere tidspunkter etter behov.

 

Hvilke bransjer passer produktet for?

  • Generell service og installasjon
  • Heis og rulletrapp
  • Sikkerhet
  • Facility Management
  • Ventilasjon og kulde
  • Elektro og VVS
  • Strøm og energi
Se flere moduler her

Handyman Ressursplanlegger gjør det også enkelt å planlegge ut i fra ferdigheter og kompetanse. Dermed sikrer man rett kompetanse, på rett sted, til rett tid.

Handyman Ressursplanlegger viser ledige ressurser og pågående oppdrag. Kalenderen oppdateres automatisk så snart synkroniseringen er fullført og oppdraget har blitt plukket opp og aktivert ute. Avhengig av situasjon på oppdraget kan utebruker deretter ferdigmelde, sette oppdraget på pause eller vise at ny avtale er gjort med kunden.

Utebruker har også alltid mulighet til å legge inn personlige avtaler for å vise kontorpersonell når de er opptatt.

 

Fordelene ved å bruke HMRP:

  • Bedre internkommunikasjon
  • Takle uforutsette hendelser
  • Sikre full utnyttelse av interne ressurser
  • Alltid oppdatert status på oppdrag

Handyman Ressursplanlegger + flåtestyring

For bedrifter med behov for å vite hvor man har tilgjengelige ressurser vil utvidelsene med flåtestyring være nyttig. Fra kartfunksjonen i HMRP kan du nå se hvor bilene befinner seg og dermed hvor nærmeste ressurs kan være. Dette er nyttig også for ruteplanlegging og sørger for å redusere reisetiden.

Handyman Ressursplanlegger + Service og vedlikeholdsmodulen.

Modulen har spesielt gode synergier med SVM. SVM sørger for å opprette planlagte serviceoppdrag og HMRP benyttes til å fylle kalenderen til hver enkelt teknisk ressurs. Handyman Ressursplanlegger er dermed det perfekte supplement til Handyman Service og vedlikehold Module (SVM).

Få rask oversikt over:

  • Hvilke ansatte arbeider på et oppdrag?
  • Hva er status akkurat nå?
  • Hvem kan håndtere hasteoppdrag?