Installasjon & Oppgradering

Office - Oppgradering

  • Hva bør jeg tenke på ved en oppgradering av Handyman Office?
    Alle kan selv oppgradere Handyman. Dette gjøres fra server, der hovedinstallasjonen til Handyman ligger. Det er en del forutsetninger for at installasjonen skal gå smertefritt:
    • For de som har flere servere, Appserver, Terminalserver, DMZ etc. burde oppgradering planlegges og utføres av egen IT avdeling, eller av Handymans egne konsulenter.
    • Server kan kunne trenge en restart etter oppgradering.
    • Ingen brukere kan benytte Handyman Office eller Handyman Administrator mens oppgraderingen pågår.
    • Alle brukere som har installert Handyman lokalt på sin PC (ikke via TS/Citrix etc.) må oppgradere sin versjon, dette gjøres automatisk når bruker logger på Handyman.
    • Alle integrasjoner burde stoppes manuelt.
      • Hvis de ikke blir stoppet manuelt før installasjon vil det være nødvendig med en restart av server.
    • Handyman sine egne tjenester vil bli stoppet automatisk når oppgraderingen pågår.
    • Alle ventende Windows oppdateringer kan fremtvinge en restart etter installasjonen av Handyman.
    • Hvis man ikke har en gyldig backuplokasjon for Handyman, vil man manuelt måtte foreta en backup etter fullført installasjon.
  • Hvor finner jeg Synkroniseringsserveren?
    Synkroniseringsserver finner du i Handyman ControlCenter. Fra Handyman ControlCenter kan du starte og stoppe Synkroniseringsserverenhmo_oppgradering5
  • Hvorfor får jeg røde kryss under oppgradering av databasen?
    Dette betyr at oppdateringen av selve programmet gikk fint, men oppdateringen av selve databasen feilet. hmo_oppgradering2 Dette kan løses på følgende måte:
    1. Åpne Handyman ControlCenter
    2. Velg fanen «SQL Server»
    3. Velg «Folder for backup»
    4. Sett backup-lokasjon. (Det er anbefalt å velge en backup-lokasjon som SQL-serveren har tilgjengelig. (se bilde) )
    hmo_oppgradering3
    1. Velg så «Upgrade» for å oppgradere databasen manuelt
    hmo_oppgradering4   Skulle det fortsatt dukke opp en advarsel om «Installation Failed», vennligst ta kontakt med Handyman Support    
  • Hvorfor får jeg ikke trykket på knappen «Installer oppdatering»?
    Hvis du i dialogboksen under ikke har mulighet til å trykke på knappen «Installer oppdatering», har du ikke nødvendige rettigheter til å kjøre oppdateringen. Hvis dette er tilfellet må du ta kontakt med den eller de som har tilgang til applikasjonsserveren hos dere for å kjøre oppdatering. hmo_oppgradering
  • Hvorfor får jeg ikke melding om at en ny versjon av Handyman er tilgjengelig?
    Det kan være flere grunner til at du ikke får melding om at det finnes en ny oppdatering til Handyman. De vanligste årsakene er:
    1. Dere, eller deres ISP benytter en Proxy
    2. Dere eller deres ISP har en brannmur som stopper kommunikasjon på port 23
    3. FTP er ikke tillatt på server